Jak rozkochać klientów i sprawić, aby częściej wracali po kolejne usługi?

Mimo tego, że popularny salon kosmetyczny w centrum dużego miasta nie narzekał na brak klientów to pojawił się jeden dość uciążliwy problem. Od pewnego czasu w firmie zauważono wyraźny spadek powracając klientów, którzy czekali tylko na kolejne, duże wyprzedaże. Po prostu salon przesadził z promocjami. Ciągłe obniżki o 20, 30, a nawet 40% z byle okazji sprawiły, że klienci przestali kupować usługi w normalnych cenach.

W rozwiązaniu tego problemu doskonale sprawdził się system Boneter. Na bazie naszej platformy firma uruchomiła własny klub klienta za atrakcyjnymi nagrodami.

Klientki zbierają punkty, które mogą wymienić na vouchery zabiegowe, kosmetyki, sesje zdjęciowe czy pobytu w luksusowym spa. Warunkiem otrzymania nagrody jest regularne korzystanie z usług i aktywność w aplikacji.

Nagrody na zachętę

W rozwiązaniu tego problemu doskonale sprawdził się system Boneter. Na bazie naszej platformy firma uruchomiła własny klub klienta za atrakcyjnymi nagrodami. Klientki zbierają punkty, które mogą wymienić na vouchery zabiegowe, kosmetyki, sesje zdjęciowe czy pobytu w luksusowym spa.

Jednak nagrody to tylko wabik dla klientów. Głównym celem programu jest stymulacja zaangażowania i wyrobienie odpowiednich nawyków, które zwiększają prawdopodobieństwo kolejnego zakupu w szybkim czasie, bez promocyjnej obniżki cen.

Dobry program lojalizuje klientów poprzez budowanie nawyków i zmianę wewnętrznej postawy. Wysoka lojalność klienta i ponowne zakupy są wynikiem odpowiedniego zaangażowania i sposobu myślenia klienta o firmie.

Z definicji lojalnego klienta wynika, że jest to osoba, która nie tylko kupuje ponownie, ale także daje feedback, dzieli się swoją opinią i poleca firmę znajomym. Właśnie na to należy postawić w programie, a ponowne sprzedaże będą tylko kwestią czasu.

Oprócz nagradzania transakcji firma nagradza także inne czynności, które stymulują aktywność i zaangażowanie. Większa aktywność to większe zaangażowanie i tym samym większa lojalność.

Odpowiednia komunikacja

System motywuje do pisani opinii i polecania firmy znajomym. Po każdej wizycie klient otrzymuje maila i sms'a z bezpośrednią zachętą da napisania opinii i przesłania zaproszenia znajomym. Takie działania wyzwalają zaangażowanie, a firma dodatkowo zdobywa opinie na stronę, Facebooka i Google, a także nowych klientów.

System automatycznie publikuje pozytywne opinie na stronie firmowej

Program systematycznie informuje o zdobytych punktach i dostępnych nagrodach. Pracownicy mogą wysyłać dodatkowe informacje o zabiegach bezpośrednio z systemu do całej bazy uczestników programu.

Efekty

Stała komunikacja, zachęcanie nagrodami i wzmacniane zaangażowania powoduje, że klienci częściej wracają na kolejne wizyty bez konieczności obniżania cen. Dodatkowo firma gromadzi opinie na stronie, facebooku i w Google i zdobywa nowych klientów z polecenia.

Klienci zapisani do klubu rzadziej korzystają z ofert konkurencji. Zebrane punkty na karcie, które firmę nic nie kosztują są skutecznym sposobem na blokowanie działań konkurencyjnych firm.